2018/12/16
|
یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷
برگشت

واکنش «مطهری» به مداح حاشیه‌ساز

یادداشتهای اهل قلم واکنش «مطهری» به مداح حاشیه‌ساز
1397/6/4
14:43:23
  • 0
    عالی بود
  • 0
    خوب بود
  • 0
    بد بود

واکنش «مطهری» به مداح حاشیه‌ساز

سخنرانی مطهری در دانشگاه امیرکبیر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر منصور ارضی در مراسم روز عرفه را شامل توهین به مرحوم آیت الله هاشمی و رییس‌جمهور دانست و گفت که این کوتاهی روحانیت بوده که کرسی تعلیم و تربیت را به دست اینگونه مداحان سپرده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در یادداشتی با عنوان « چرا خیانت» که در اختیار ایسنا قرار داد، نوشت:

«صحبت آقای منصور ارضی در مراسم قرائت دعای عرفه گرچه حاکی از کینه عمیق ایشان نسبت به مرحوم آیت‌الله هاشمی و آقای رئیس‌جمهور و شامل توهین به این دو بزرگوار بود ولی انصاف این است که سخن وی دلالت بر قتل آقای هاشمی در استخر و نیز شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود، زیرا ایشان گفته است اینگونه افرادِ به زعم ایشان خیانتکار به شکل خاصی از دنیا می‌روند که موجب تعجب مردم می‌شود که چگونه چنین شخصی در چنین مکانی از دنیا رفت.

البته بیان این مطلب بعد از شعار عجیب تجمع مدرسه فیضیه تداعی و تقویت کننده همان شعار است و گویی افرادی دچار عذاب وجدان شده‌اند و می‌خواهند ماجرای رحلت رییس فقید مجمع تشخیص را بازگو کنند.

گذشته از بی‌مبنا بودن آن سخن درباره سرنوشت این افراد، متهم کردن رییس‌جمهور به خیانت به خاطر توافق برجام‌ و انجام مذاکره خود می‌تواند مصداق خیانت باشد، چرا که نوعی فریب دادن مردم خصوصا جوانان پاکدل و مومن است. چگونه ممکن است مذاکرات منتهی به برجام‌ را که با ابتکار و نظارت رهبر انقلاب آغاز و انجام شد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشت و البته به خاطر جنگ قدرتی که وجود داشت از مواهب آن به درستی استفاده نشد، این مذاکرات را خیانت و منتخب ملت را خائن بنامیم؟!

کوتاهی، قصور و کم کاری روحانیت بوده است که کرسی تعلیم و تربیت جامعه را به دست این گونه مداحان که معمولا از تهذیب نفس کافی برخوردار نیستند، سپرده است که خواسته یا ناخواسته به فضای سیاسی و معنوی جامعه آسیب می‌رسانند.

در گذشته، دعای عرفه یا دعای کمیل را علمای بزرگ مانند مرحوم لاله‌زاری در تهران قرائت می‌کردند که نفس پاک و نافذ آنها دل‌ها و قلب‌ها را متحول می‌کرد و از اینگونه آلودگی‌ها به دور بود. مداحان نباید جای روحانیون را در خطابه و منبر و مجالس وعظ و تذکر بگیرند.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:
  • ایرانسل

  • ایران کیش

  • کانال تلگرام ایسنا

 

نظرات

 
 
avatar
امروز ۰۸:۳۳

احسنت احسنت احسنت

پاسخ

avatar
امروز ۰۸:۴۱

آقای مطهری چرا دوست ندارید نحوه وشکل مرگ رفسنجانی را شفاف کنید !!!!!!!!!!!

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۳۸

اقا به جای توهین و تهمت و دشمنی به فکر حل مشکلات مردم باشیم. لااقل فقط این مدت باهم کنار بیاید به قول رهبری الان وقت وحدت هستش.

avatar
امروز ۰۸:۴۶

متاسفم برات آقای مطهری ، چرا موقعی که یه سلبریتی خائن به ملت پوز و فیگور روشنفکری و تحلیل های سیاسی عمیق در حد سران نظام میده هیچ عکس العملی نشون نمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۲۸

این دو تا موضوع رو با هم یکی می دونی؟ سقف درک سیاسیت همینه آقای مهدی؟

avatar
امروز ۰۹:۰۵

با سلام. مداح باید روضه بخواند و بس

پاسخ

avatar
امروز ۰۹:۲۹

جناب مطهری ، چرا ناراحت هستی؟ چون تجمع روحانیون بدون آتش کشیدن خیابان‌ها بود؟اعتراض به وضعیتی که درست کردید، بود؟ چون تا به حال مجلس اعتراض به این روش بدون حاشیه و بزن و بکوب ندیده است؟برو شکر کن.

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۳۰

چی رو دقیقا شکر کنه؟ به نظر شما هم دارید با زبان ترور حرف می زنید

avatar
امروز ۱۳:۲۳

این وضعیت در دولت قبلی که مورد حمایت اینا بود هم اتفاق افتاد ولی اونموقع به خاطر منافع جناحی سکوت می کردند

avatar
امروز ۰۹:۵۱

پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۳۱

باز ایشان پسر نوح هستند و پدرشان معلوم است. شما که ...

avatar
امروز ۱۰:۰۳

آقای فیلسوف شما از کجا فهمیدی این یارو روحانیه و اون یارو رفسنجانیه

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۳۱

آقای حقیقت شما از کجا فهمیدید افراد این چنینی در استخر می میرند؟

avatar
امروز ۱۰:۰۴

مداح شخصی که فقط صداش خوبه ، همین، مثل یک خواننده ، دخالت در امور سیاسی ؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۲۲

شعبان جعفری‌ها نمی‌میرند فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کنند

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۳۸

سلام چرا آقای مطهری از له شدن مردم زیر فشار اقتصادی اینجوری مدافع نیست. چرا به بی لیاقتی دولت در امر اقتصادی اینجور معترض نیست؟؟؟؟؟؟

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۴۷

چرا شما از اسمی استفاده می کنی که هیچ اعتقادی بهش نداری؟

avatar
امروز ۱۰:۴۶

ممنون آقای مطهری! باز هم شما. ای کاش 150 تا سیاستمدار مثل شما در مجلس داشتیم که جرأت گفتن اینچنین حرف حق داشتند. آنوقت اوضاع خیلی بهتر از اینها می بود. موفق باشی مرد مؤمن!

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۴۸

یعنی اینجا هم با هم دعوا می کنید شما؟ بابا حال مردم به هم خورد از این دعواهای متعصبانه شماها ای خدااا ما رو از دست قوم الظالمین خلاص کن.

پاسخ

avatar
امروز ۱۰:۵۹

جناب مطهری شما اولین نفری بودید که آن شعار را تفسیر نمودید مطمئن باشید نظر شعار دهنده تفسیر شما نبوده است اولین باری نیست که جنجال آفرینی می کنیدبرای پدر بزرگوارتان خیلی احترام قائلیم

پاسخ

avatar
امروز ۱۱:۰۱

آفرین مداح بایدمدح بگه وروضه بخونه و اگر نظرات حزبی و گروهی داره نباید از چنین مراسم باشکوه مذهبی که مردم به خاطر آن حضور دارند استفاده نادرست بکنه در ضمن سوادمداح درحدی نیست که برای رییس جمهور و دیگران خط ونشان بکشه. راستی در اینطور مواقع چرا دادستان محترم سکوت میکنه

پاسخ

avatar
امروز ۱۱:۲۸

وقتی شما به مسائل غیر تخصصی خودتان ورود میکنید ونظر میدهید(قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی)چرا برای دیگران این حق را قائل نیستید؟

پاسخ

avatar
امروز ۱۱:۴۷

یکی به این بزرگوار بفرماید: دروازه حریف اون یکی دروازه است؟!!!!!!!!!!!!

پاسخ

avatar
امروز ۱۱:۵۲

تاسوعا و عاشورا شهادت امام سوم ماست. بازار مداحی هم گرم است. خب این بازار را کی گرم کرده است؟ عمر سعد و شمر و ابن زیاد. پس اگر لقمه نان جلسه ای 3میلیون تومان است از صدقه سر این اراذل است که امام را شهید کردند. پس از ..... ابن زیاد توقع نداشته باشید.

پاسخ

avatar
امروز ۱۱:۵۵

متاسفانه اخلاق در وضعیت کنونی حلقه مفقوده جامعه ماست اگر ایشان(به درست یا به غلط)شخص یا اشخاصی را خائن خطاب کرده‌اند بخاطر درس گرفتن و الگوبرداری از دیروزی‌هائی است که جوان باغیرت و انقلابی را (داعشی وطنی )خطاب کردند.

پاسخ

avatar
امروز ۱۲:۲۹

همیشه یه دغدغه ای دارم، چطور میشه فرزندان از والدین فاضلشون هیچ ارثی نبرن. بعد با خودم می گم اگر همه فرزندان قرار بود مثل پدرای فاضلشون باشن یا از آنها بهتر که طبعا دنیا گلستان میشد.

پاسخ

avatar
امروز ۱۲:۵۰

خوب بلدند مردم را سرگرم کنند

avatar
امروز ۱۲:۵۹

آقای مطهری از تیم چند ملیتی فرانسه چه خبر

پاسخ

avatar
امروز ۱۳:۴۶

تلاش برای شریف بودن هم خوبه

avatar
امروز ۱۳:۱۵

سنگ اگر زبان باز میکرد و برای امام حسین یکبار نوحه میخوند دلش پاک میشد. اینها از چه جنسی هستن که عمریست نوحه میخونند و هنوز قلبشون تاریکه. شاید نوحشون برای امام حسین نیست!!

پاسخ